Monday, April 8, 2013

**Mari Bersukan**

Assalamua'laikum kawan2....

Adakah anda suka bersukan?
Sukan apakah yang anda suka?
Adakah anda tahu faedah daripada bersukan?
Sejak bilakah anda menceburi bidang sukan?

Heee....saya suka sangat bersukan, tak kisahlah sukan apa pun, janji mengeluarkan peluh. Saya mula bersukan sejak di sekolah menengah, dengan permainan ping-pong, tapi saya tak dalami sepenuhnya ilmu ping-pong, sekarang pun dah lupa cara main dia dengan betul or law dia sebab dah lama tak main. Waktu di sekolah dahulu saya tiada peluang untuk main pelbagai sukan sebab skop sukan yang disediakan sikit sangat....:(( sedih...tapi sekarang dah mula aktif sejak saya masuk universiti.

Sweet Moment~~

Bersukan ni bukan sahaja untuk kesihatan, malah ia juga dapat mengurangkan stres dalam kehidupan seharian. Berpeluh pun takpe, janji segala masalah dapat ditepikan sementara...:)...saya minat sangat bola, jadi saya pilih Futsal sebagai sukan kegemaran saya, saya bermula dengan kosong tentang futsal sehinggalah sekarang, walaupun saya masih kurang pengetahuan tentangnya, tapi alhamdulillah saya masih berpeluang mempelajarinya daripada jurulatih saya hingga ke hari ini.

Saya bertudung, orang beranggapan sukan tidak sesuai untuk mereka yang bertudung, pendapat anda??
Bagi saya bertudung bukanlah penghalang untuk seseorang bersukan, janji masih menutup aurat. Heee...saya mula sertai tournament futsal sejak hujung tahun 2010 dekat UIAM gombak, baru je sebenarnya saya ceburi sukan futsal ini. Banyak lagi saya kena belajar, terima kasih kepada jurulatih saya Encik Mohd Syafiq Ezdee, Encik Faizul, dan Encik Mohd Alhamdi kerana banyak membantu saya sepanjang penglibatan saya dalam sukan futsal ini. "Terima kasih Coach"...heeee

Semoga kawan2 yang tidak berminat bersukan agar menjinakkan diri kepada dunia sukan untuk kesihatan tubuh badan dan mengisi masa lapang...:)


No comments:

Post a Comment